Hilmi Yavuz’un “Ney” Şiiri Üzerine Ontolojik Analiz Metoduyla Çözümleme Denemesi
(Analysis of Hilmi Yavuz’sPoem “Ney” With Ontological Analysis Method )

Yazar : Tuba Yılmaz    
Türü : Araştırma Makalesi
Baskı Yılı : 2017
Sayı : 12
Sayfa : 151-162
Doi : http://dx.doi.org/10.25068/dedekorkut17
    


Özet
Sanat eserine ‘estetik’ bir tavırla yaklaşmayı hedefleyen ‘ontolojik analiz metodu’, eseri çeşitli varlık tabakalarına ayırarak değerlendirme yoluna gider. Bu yaklaşımla eser, temel olarak görünen ve görünenin ardındakilerle bir bütün kabul edilir. Roman Ingarden’ın geliştirdiği bu yöntemle eserde, ses, kelimelerin anlamı ve bunların bir araya gelmesiyle oluşan anlam tabakalarından sonra alınyazısı dikkate alınır. Biz bu makalede, Ingarden’ın sistemleştirdiği ontolojik analiz metodunu Hilmi Yavuz’un “Ney” şiiri üzerinde uygulamaya çalışacağız.

Anahtar Kelimeler
Roman ıngarden, sanat ontolojisi, ney, Hilmi Yavuz, kader

Abstract
‘Ontological analysis method’ aims to approach to the work of art with an ‘aesthetic’ attitudes eperated by verious ontological layers. With this approach, the work of art is considered as a whole by apparent and lies behind apparent. This method was developed by Roman Ingarden, which is work as, firstly, considering the sound of the textand meaning of the words than after the combination of the meaning layers, considering the destiny. In this study, we will try to implement the methodology of the ontological analysis on the Hilmi Yavuz’s poem “Ney”.

Keywords
Roman Ingarden, Ontology of Art, Ney, Hilmi Yavuz, Destiny-